Saturday, March 24, 2007

Vedeta pursange


http://www.youtube.com/watch?v=C_i5y6LT3Fg



Unele vedete au acel "aer", de parca s-ar fi nascut pe scena. Altele se chinuie intreaga viata sa obtina acel ceva. Cert este ca foarte putin oameni sunt cu adevarat naturali pe scena, fara sa se chinuie sau sa se prefaca.


Voi credeti ca Tridentele ar fi putut semana cu baietelul acesta de numai 5 ani (din clip)? Bine, o sa spuneti ca ele nu canta rap... Nu, asta asa e. Ele doar au o pereche de blugi taiati la fund!!

Zvonul formator de opinii


Singurul lucru mai rau decat un om pe care nu il poti controla este unul pe care il poti controla.

Margo Kaufman


Cu totii suntem constienti de importanta zvonului. Aceste "barfe fara sursa sigura" ajuta atat la cladirea unei imagini, dar mai ales la distrugerea ei. Zvonurile pot fi lansate fie de cei care doresc sa se promoveze, fie de altii care doresc sa ii distruga pe cei din prima categorie. :)

Din categoria zvonurilor care au ajutat la consilidarea unei imagini se numara zvonul lansat de Marius Moga, atunci cand proiectul Morandi era doar o idee trecatoare pentru romani. Va mai aduceti aminte? Se zvonea ceva de o noua trupa despre care nu se stiau insa multe: fie ca e o trupa de fete, de baieti, din Romania, din afara, cu versuri in romana, in engleza, cu Moga in componenta ei sau fara. Cert este ca Moga si-a atins scopul si a facut un teasing de exceptie la noul proiect, teasing realizat prin cea mai usoara metoda ever: tacerea. Moga nici nu a confirmat, nici infirmat zvonurile, lasand intregul peisaj muzical autohton sa moara de curiozitate si, mai ales, sa si vorbeasca despre asta. Un exemplu clar si simplu despre cum se foloseste zvonul in PR.

Pe de alta parte, "al nostru maestru Marius Moga" este unul dintre capii realizarii si a unor zvonuri care sa loveasca capra vecinului. Exemplul cel mai recent care imi vine in minte il reprezinta Eurovision-ul, editia 2007. Batalia decisiva a fost intre cei 6 de la Loco/Todomondo si, bineinteles, Simplu si Andra ("regizor" Moga). Cu toate ca cei de la Todomondo au castigat semifinala din Romania detasat, ca numar de voturi (cu vreo 2, 3 mii mai multe voturi decat ceilalti), totusi, in presa si pe la televiziuni apareau Moga&co, sustinuti de prezentatori (cel mai acerb fan a fost nimeni altul decat iubitul Andrei, Maruta), ca fiind favoritii concursului, etc. Bineinteles ca cei care castiga cu cel mai mare punctaj este favoritul ca deh, cam asta ar fi definitia, dar fie. Important este ca, dupa un rapid studiu de marketing, Moga (spus generic, deoarece au mai fost si alti oameni implicati in acest plan, nu merita sa le facem reclama) si-au dat seama ca cei care ii votasera pe ei erau pustii, in timp ce oamenii adulti, oamenii seriosi, oamenii simpli, le-au adus celor de la Todomondo atatea voturi. Si cum altfel sa discreditezi o formatie in ochii unor oameni la locul lor, cumsecade, adulti?! Au aparut prin presa cateva "declaratii neoficiale" de-ale celor de la Todomondo, care cica spuneau ca vor semna pe sanii femeilor daca vor castiga. Oricat de probabil ar fi putut fi acest scenariu, totusi, nu era adevarat. Insa consecintele unei astfel de aparitii in Libertatea, care este cel mai citit cotidian (da stiu, socant!) la ora actuala, le puteti deduce...
Concluzia este una singura: traim intr-o lume in care zvonurile joaca un rol foarte important. Trebuie insa sa stim cum sa le utilizam in folosul nostru pentru ca altfel vor veni altii si o sa ne omoare capra...

Wednesday, March 21, 2007

Inteligenta a murit. Traiasca Americanii!




Despre Americani s-au spus multe. Ca sunt printre cele mai mari puteri economice, politice si militare din lume, ca au reusit sa americanizeze 70% din populatia de pe Glob, si asa mai departe.

Va propun sa ii lasam si pe Americani sa spuna cate ceva despre ei insisi...

Atentie, imaginile si mai ales cuvintele s-ar putea sa va socheze! Recomand urmarirea materialului in etape pentru a nu nu dauna IQ-ul oricarei persoane peste 3 ani :)

Tuesday, March 20, 2007

PR-ul trebuie sa stie sa faca orice


Singura cale de a descoperi limitele posibilului este de a le depasi pana la imposibil.
Arthur C. Clarke


Stiam ca pentru omul de PR una din metodele de comunicare o reprezinta comunicatul de presa. Acest instrument il ajuta pe omul de PR sa faca cunoscute, de exemplu, noutatile despre produs. Am aflat insa abia dupa ce m-am angajat ca omul de PR este, in 85% din cazuri, si autorul, bineinteles nedeclarat, al "stirilor" care apar in presa scrisa. Omul de PR le propune jurnalistilor ce materiale sa mai apara in ziarele si revistele acestora, ce vedete sa fie pe coperte si este omul de legatura intre jurnalist si vedeta atunci cand se fac interviuri sau se dau simple declaratii.

Omul de PR are o munca de 20 de ori mai dificila decat mi-am imaginat sau decat am citit in carti sau auzit de la profesori. Cei din facultate ar fi trebuit sa ne avertizeze ca vom face munca a cel putin trei persoane: omul de PR, jurnalistul si, de ce nu, vedeta. Poate asa am fi fost mai bine pregatiti si am fi stiut cat sa cerem pe serviciile noastre pr-esti :)

E greu sa fii PR, dar ai parte de o bucurie pe care in putine alte meserii ai mai trai-o. Poti sa te bucuri atat de lauda sefului, de aprecierea vedetei, de respectul jurnalistului, cat mai ales de zambetul larg care iti apare pe fata atunci cand vezi tiparit, negru pe alb sau, de ce nu, color :), cuvinte ce au iesit direct din mintea ta. Omul de PR le face pe toate, dar are parte si de satisfactiile unei munci complexe si complete. Ce mai, e un smecher! :)

Sunday, March 18, 2007

Asa, ca de inceput




Nimic nu e imposibil. Doar ca unele lucruri sunt mai putin probabile decat altele.
Jonathan Winters


Nu am de gand sa ma bag in lucruri prea complicate sau in exprimari prea pompoase. Nu va fi nici un blog personal, dar nici unul strict "profesional". Nu voi face campanie politica, nu voi sustine un razboi de idei si nici nu voi alimenta prejudecati (sper!).

Acum ca am lamurit cum nu va fi acest blog :), sa va spun cate ceva si despre ce veti putea citi: pareri, opinii, idei (suna cunoscut? :)) despre lumea de care ne lovim zilnic, cu accente de showbiz autohton si impresii de vedeta :).

Am patruns de mai bine de jumatate de an intr-o lume incitanta, despre care auzisem multe, dar nimic confirmat. Atentie, vorbim de o lume poate putin superficiala, poate mai mult, dar cu siguranta interesanta si poate, pentru unii, chiar fascinanta: lumea "vedetelor" din Romania, asa cum se prezinta ele pe sticla, si mai ales in spatele ei.